(Photos of The Day) : THE OFFERING


Flower, besides for aesthetic, it is also used for religious offering. Several cultures including Balinese use flowers as part of their spiritual life. What I can see here, the most used flower in Balinese rites is frangipani. Colorful….and this is the real colorful Indonesia.Image Image

ImageImage

Semarang, 15 March 2013

Advertisements

11 Comments Add yours

  1. ryan says:

    ini salah satu yang bikin penasaran pas ke Bali kemarin mas. gimana cara membuat untaian bunganya… bagus dan rapi. sayangnya gak sempat tanya2 soal itu, karena di sekitaran hotel itu semua pada beli jadi. gak ada yang merangkai sendiri.

    1. Ini bukan di Bali lho. Aku ambil foto itu pas ada Semarang Bali Festival, dan kok pas banget ada sesi pembuatan sesaji atau canang ini. Jadi ngerti dikit2 proses pembuatannya. Aku yang bingung juga cara bikin takirnya itu.

      1. ryan says:

        di Semarang toh… tak kira di sana…
        takir itu apa mas?

      2. ryan says:

        ooo itu sebutannya. gak tau sebutannya

      3. Canang kalau semuanya. Cuma kalau Canang biasanya yang kecil-kecil.

  2. thebimz says:

    mas kamu pake kamera apa?

    1. The Bimz : Cuma kamera poket kok….SONY. Kenapa?

      1. thebimz says:

        hasil fotonya keren..

      2. Terima kasih atas apresiasinta, Hehehe. Masih belajaran.

  3. Reblogged this on SUTRISNI SIAGIAN and commented:
    beautifully…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s