A Word A Week Challenge – HAT (Javanese and Balinese)


Indonesia has got various types of hat, and it depends on the region, ethnic and culture. Here I share my own photos related to HAT…this week’s theme. Hopefully you’ll like it. (Sorry for I only have myself hehehe).

This is it….I get the challenge for this one

Image
This photo was taken around 12 years ago. The dancers’ hat is called OMPROK. It is typical dance from Banyuwangi, East Java, Indonesia.
Image
This is famous traditional hat from Java Island, Indonesia.
Image
This is Balinese like, but it was part of Banyuwangi’s traditional drama called Janger or Damarulan. Mixture between Balinese and Javanese. The hat is called Kuluk.

Advertisements

19 Comments Add yours

  1. wah, mantap… jadi inget kampung uy.

    1. Hehehehee…emang sekarang ada dimana?

      1. Wah, jauh ya..
        Gimana situasi di sana terkait dengan konflik di Sabah?

      2. deket ah kang mas,, 5cm aja dipeta. šŸ˜›

        Alhamdulillah Aman.
        tapi gtau kedepannya,, mudah2an gterjadi apa2. Amin

      3. Pastinya pemerintah gak tinggal diamlah..Kan kita sudah pengalaman bolak-balik diinvasi. Hehehehehehe..

        Aamiin.

      4. kayanya bukan pemerintah dech yang berurusan.
        cuz orang2 philipin tu kan atas nama kerajaan, jika mereka masuk sabah (tawau) urusanna dengan kerajaan bulungan. cuz tawau tu milik bulungan. and malaysia sewa juga pada raja bulungan

      5. Nah, kalau soal kayak gitu pastinya bakal tumpang tindih dan yang harus bayar sewanya juga gimana. Rempong kan?

      6. hehehehe muhun.
        ternyata malaysia tu negara penyewa kan?
        pantes aja kerjaanya rebutin pulau2 kecil milik indonesia.

      7. Kalau soal itu sih aku gak bisa komentar. Soalnya pasti akan pelik urusannya.
        Ya semoga semuanya ada jalan keluar.

      8. Yang penting kita jaga kedaulatan tanah air kita, jangan sampai diserobot2 lagi.

      9. Pastinya pemerintah gak tinggal diamlah..Kan kita sudah pengalaman bolak-balik diinvasi. Hehehehehehe..

        Aamiin.

  2. ibuseno says:

    Liat PP nya Cak Nono, aku sdh mikir juga, pake foto itu aja udah keren nih buat challange kali ini šŸ™‚

    1. Hahahahaa..Habis gak ada waktu buat jepret2 lagi Teh.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s